W sobotę 15 listopada zapraszamy o godz. 19:00 do naszego kościoła na tradycyjne Zaduszki jazzowe w ramach Rzeszów Jazz Festiwal.

Wystąpi duet Damasiewicz Miguła.

Polecamy!

Wydarzenie na facebooku

Pierwszy raz zagrali ze sobą w Warsie na trasie PKP Warszawa Wrocław w ramach spontanicznego kolędowania. Od tego czasu
grywali razem w mniej lub bardziej oczywistych miejscach w Bydgoszczy (Festiwal Ethniesy), Wrocławiu, Mniszkowie, Armenii,
Kazachstanie, Holandii, Belgii, Luksemburgu, Paryżu (razem z L.A.S. Collective), Nowym Jorku. Jako że oboje kochają podróże, w ramach pamiątek przywożą z dalekich wypraw melodie, które później oplatają własnymi aranżacjami. Muzyką z pogranicza etno,
jazzu, improwizacji i poezji śpiewanej podzielą się z Państwem podczas wieczoru 15 listopada.

Piotr Damasiewicz
Odwiedza różne miejsca, przestrzenie i kultury i tam tworzy,
generując różne połączenia dźwiękowe. Fascynują go nieformalne i bezpośrednie, ale nie tylko muzyczne spotkania.
Można powiedzieć, że charakteryzuje go bycie „w ciągłym ruchu”. Jednymi z najważniejszych działań na których się koncentruje, jak
sam to określa, to podróże w głąb siebie i jednocześnie w głąb dźwięku. W 2019 roku jako pielgrzym – muzyk przebył samotnie
drogę 4186 km na piechotę z granicy ukraińskiej do Santiago de Compostela. Podczas półrocznej wędrówki zrealizował ponad 100
nagrań swoich solowych impresji w różnych przestrzeniach sakralnych, gdzie badał charakterystykę akustyczną wybranych
miejsc. Kontynuował pracę w tym zakresie na wyprawach do Nepalu i Indii, następnie ze swoją partnerką skrzypaczką, wokalistką i muzykolożką Justyną Migułą w Kazachstanie i Armenii. Wcześniej mieszkał i nagrywał swoje improwizacje w starej kaplicy w Vin Sur Caramy w Prowansji, gdzie zanurzał się w modlitwie i medytacji z dźwiękiem, rejestrując kilkadziesiąt godzin muzyki. Ciekawy poznania, podczas swojej drogi reaguje na ludzi, niekiedy wybitne indywidualności muzyczne. Te nieformalne, spontaniczne spotkania generują unikalne porozumienia na głębokim poziomie. Jednym z najważniejszych w jego życiu spotkań to wizyty m.in u legendarnego kontrabasisty
Barre’go Phillips’a, z którym spędził czas na rozmowie i wspólnym muzykowaniu, spotkanie Antoina Rooneya w tym wizyta
w jego rodzinnym domu na Harlemie w Nowym Jorku, czy spotkanie mistrza bębnów ngoma Kheri Muhmed Kombo na
Zanzibarze. Spotkania twarzą w twarz z mistrzami to kluczowe momenty na drodze rozwoju jego muzycznej osobowości.
Piotr Damasiewicz to trębacz i kompozytor, w ostanim czasie również aktywny na instrumentach klawiszowych, w tym na
fortepianie, organach, harmonium, oraz w projektach szczególnie tych odnoszących się do muzyki żródłowej gdzie wyraża się również poprzez głos. Ostatnie projekty takie jak “Zerwane Rozmowy” z Aleksandrą Popławską i “The Way The Truth and The Life” z Dominikiem Wanią odnoszą się w swojej inspiracji do słowa w tym poezji. W swojej twórczości najmocniej sięga do języka jazzu, następnie do XX wiecznej muzyki klasycznej, muzyki etnicznej, oraz muzyki najnowszej – w tym europejskiej muzyki improwizowanej i eksperymentu. Twórczość i grę Damasiewicza można usłyszeć w różnych autorskich odsłonach: „Power Of The Horns”, „Into the Roots”, “L.A.S. Collective”, „Vienesse Connections”, lub w orkiestrowych utworach, takich jak „Hadrons” „Suita 29”, Kompozycja na 37 improwizatorów, „Some Kind Of Greek Story”. Obecnie działa w obrębie powołanej przez siebie muzycznej fundacji i zarazem wydawnictwa pod nazwą L.A.S. listening and sounding, zgodnie z jego założeniem i filozofią “W głąb siebie i w głąb dźwięku”. Wspólnie z Jerzym Batyckim prowadzi festiwal w górach łączący tradycję i folk z muzyką najnowszą i jazzem. Współpracował z wieloma znakomitymi artystami na całym świecie, m.in takimi jak: David Murray, Jason Moran, James Carter, Tomasz Stańko, Lotte Anker, Magda Mayas, Phil Minton. Jest laureatem m.in Nagordy fonograficznej Fryderyk, nagród Czesława Niemena, Krzysztofa Komedy, nagrody muzycznej Warto. Kilkukrotny laureat Top 1 trębacz roku w Jazz Forum. Zdobywca z zespołem Into The Roots Grand Prix na Nowej Tradycji ( Polskie Radio) w 2023r. Jego płyty są w ścisłej czołówce wydawniczej Polski utrzymując się w topowych zestawieniach roku. W październiku tego roku w siedzibie Narodowej Orkiestry
Symfonicznej Polskiego Radia premierę miał jego utwór „Holownik”, w ramach tegorocznego Jazz Jamboree odbędzie się benefis Piotra Damasiewicza, podczas którego artysta pokaże różne oblicza swojej muzycznej działalności.

Justyna Miguła – skrzypaczka, wokalistka, polonistka,
dziennikarka. Na skrzypcach gra od dziecka, uczyła się w PSM II
stopnia im. R. Bukowskiego we Wrocławiu, a także na różnych kursach mistrzowskich – na przykład pod kierunkiem Konstantego
Andrzeja Kulki. Jest laureatką Stypendium Artystycznego Prezydenta Wrocławia oraz Stypendium Narodowej Wymiany Akademickiej. Brała udział w różnorodnych nagraniach i koncertach, współtworzyła trio Trzymaj, wielokrotnie nagrywała partię skrzypiec, współpracując między innymi z kompozytorem Michałem Ziółkowskim. W ramach tej współpracy napisała również libretto do spektaklu muzycznego opartego na Opowieści wigilijnej Charlesa Dickensa, które miało swoją premierę w grudniu 2024 w Filharmonii Sudeckiej pod batutą Agnieszki Franków-Żelazny. Od początku 2025 roku jest częścią zespołu L.A.S. Collective (jako skrzypaczka i wokalistka), z którym wzięła udział w trasie europejskiej, koncertując między innymi w Grand Hospice w Brukseli, Grond Community w Amsterdamie, w klubie Dissident w Paryżu oraz w Luksemburgu w ramach Międzynarodowym Festiwalu Fête de la Musique. Z tym zespołem zagrała również
podczas Avant Art Festiwal (w pociągu relacji Wrocław – Berlin), a także podczas finałowego koncertu Festiwalu Ethno Jazz Beskidy.

Od kilku lat podróżuje po Azji Centralnej, przez rok mieszkała w Kazachstanie, gdzie prowadziła zajęcia muzyczne, a także
nadawała autorską audycję Step by step. Studio Kazachstan dla Radia Wnet. Zajmuje się grafiką – ma na koncie kilka autorskich
wystaw, jej rysunki znalazły się też w książkach poetyckich. W ramach pracy muzykologicznej napisała kilka artykułów naukowych (m.in. do Res Facta Nova), stale pisze dla „Ruchu Muzycznego”.

Zapraszamy, wstęp wolny!